Jeg er veldig stolt av alle mine

gode referanser og anmeldelser.

Les mer her

Feather Book Publishing er et forlag som satser på nett.

Les mer her

HVORFOR EGET FORLAG

Allerede i 2012 publiserte jeg mine bøker direkte som e-bok, noen av dem uten forlag i ryggen. Beslutningen om å bli Indieforfatter var basert på min erfaring med forlagene – jeg var lite imponert. All markedsføring stod jeg eksempelvis for selv og solgte med det over 6.000 bøker av debutromanen min Sannheten om Lotte-Marie som ble utgitt på N.W. Damm & Søn Forlag. Presseoppslag finner du her.

Ordet indie betyr independent - en Indieforfatter er altså en uavhengig forfatter. Les mer her.

Jeg mener at forlags- og bokbransjen slik vi kjenner den ikke bare treg og kommersiell, men også uetisk. Det er direkte usmakelig at forfattere må ta til takke med stusselige 15% på sine bøker og få dette utbetalt kun en gang i året - vi har regninger vi som alle andre. I dag kan du som forfatter tjene 70% og mer, og få dette utbetalt hver måned - så hvorfor gå for et tradisjonelt forlag?

I tillegg mener jeg forlagsbransjen, dens struktur og styringsmekanismer til dels skaper stagnasjon for litterær utvikling i en verden som raser fort avgårde med kommunikasjonsformer i stadig endring. Frykt for å utgi noe utenfor rammene og ved å ha nisjer og kategorier, samt maler for hvordan eksempelvis en roman skal bygges opp og se ut, mener jeg til dels vingeklipper forfattere som evner å tenke nytt. Dette er å binde det frie ord og litterær utvikling - fremfor å dyrke det.

Jeg kan ikke la meg vingeklippe eller binde som forfatter - for meg er dette ensbetydende med å visne og dø. Jeg liker å se på meg selv som en effektiv, proaktiv og nyskapende forfatter som gjør ting på min måte uten å følge konvensjoner, regler og rammer. I call it practising passion! Derfor er jeg Indieforfatter. Skulle det allikevel dukke opp et forlag som tenker som meg - så tar jeg gjerne en prat når det gjelder papirbøker.

JEG VIL GJERNE HJELPE ANDRE

Med 11 utgivelser og to nye rett rundt hjørnet, satser jeg nå for fullt og vil gjerne hjelpe flere. Jeg har derfor startet Feather Books, et forlag som på sikt skal satse der våre sendrektige og tunggrodde gamle forlag ikke våger - fortløpende og i all hovedsak på nett med nye friske forfattere. En del forfattere finner dere på bloggen min - og en del finner dere også i Feather Book Shop.

Jeg kan hjelpe deg med redaktørtjenester, språkvask, korrektur ogh oversettelser - ta kontakt for info og priser.

It´s all about thinking smart and having fun!